Finväder och objektivtestning

Idag har det varit helt underbart väder här, och tack vare att Lennie har varit lite småsjuk och jobbat hemifrån idag så har vi tagit oss ut på en prommis. Vi skulle bara ta en pytte promenad för att skona min rygg och mina höfter, men det var så skönt ute att det fick bli den långa svängen.
När vi kom tillbaka till gården fick Vera springa lite här utanför och jag fick ett bra tillfälle att testa mitt nya obejktiv som mina kära föräldrar köpte till mig i 30-års present.
Är väldigt nöjd med att jag valde ett med fast bländare, det är en jäkla skillnad på att ha 3,5-5,6 som minsta jämfört med ett fast på 2,8. Idag ute så behövdes det verkligen inte för att få tillräckligt kort slutartid men det blir stor skillnad i bilden med ett kortare skärpedjup.
Det enda som är lite negativt är att det är lite tungt och att man vrider zoomen åt motsatt håll jämfört med mitt nikonobjektiv. Men det är ju bara en vanesak.


Nöjd tjej i rörelsevänliga vårkläder



Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilket härligt kort på Vera och pappa...

2012-03-16 @ 22:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0