Magsjuka

Vera, lilla stackarn har fått magsjuka, inte kräks varianten utan bara lös i magen. Nog så illa när maten hon har ätit idag bara har runnit rakt igenom.
Nu har vi iaf pratat med sjukvårdsupplysningen och fått veta att hon får inte äta något på ett dygn utan ska bara få en matsked med vätskeersättning var 10:e minut. Kan ju egentligen bara hoppas att hon är lite mer sjuk än hon varit idag så hon ändå inte har någon aptit, annars kommer det att kännas jätte hemskt att neka henne mat när hon är hungrig.
Det är inte riktigt min grej det här med sjuka barn känner jag. Jag blir nog med ledsen än vad Vera är, man känner sig så värdelös som inte bara kan få det jobbiga att försvinna, även fast jag vet att det hör till att dom ska vara sjuk ibland och en vanlig magsjuka är ju inte hela världen.

Kommentarer
Postat av: mormor

stackars mamma :-)

2012-03-20 @ 10:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0