Det där med sömnen

Förra helgen bestämde vi oss för att sluta amma. Planen har hela tiden varit att sluta vid 6 månader, men det har ju gått lite trögt med ersättning och mat så jag trodde inte det skulle gå. Men det har gått bra, nu äter han både ersättning och gröt bättre.

Och framförallt så har han lättare för att somna och sover bättre. Nu kan vi leva om lite i resten av lägenheten utan att han vaknar.  Några svängar varje kväll blir det oavsett om det är vi som har råka väcka honom eller inte. Men nu behöver jag (om Lennie går in så skriker han) bara ta upp honom och gå ett varv runt sängen, sen somnar han om (oftast).

Värre är det på nätterna. Runt tre- tiden brukar han vakna och vilja ha mat, sen blir vi vaken ca en timme innan herrn har insett att det är väldigt tråkigt att vara uppe på natten.  Förhoppningsvis så går även det till sig snart.

 

 
Jag fick stränga order av min kära make i morse att jag skulle sova när Valter tog sin förmiddagslur, men det kändes som att en promenad gör bättre för både mig och lillfisen.
Valter sov så gott i sin nya åkpåse. En timmes prommis, sen fick jag stå och vänta vid porten i 40 min innan han vaknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0