Planering är A&O

Om man ska få kosten att funka och om man ska unvika att väcka Valter kl 5 på morgonen så krävs det en del planering och förberedelser.
 
 
Veckans matlådor. Två helt klara med Ratatouille, tonfisk och kindneybönor och en klick turkisk yoghurt att ha till och tre lådor förberedda med Ratatouille. Troligtvis varierar jag mig lite och stoppar kyckling i dom.
Jag har ätit tonfisk i tre veckor redan. Men jag klagar absolut inte, det är ju så jäkla gott att jag går och längtar till lunchen redan dagen innan =)
Mellanmålen ligger färdiga, bara att stoppa ner i påsen innan jag går på morgonen.
Havregrynen ligger uppmätt och klar i en kastrull, tallriken och skeden ligger på bordet. Vatten står i kylen. Allt för att slippa leva om på morgonen.
Även bra när man är lite trött på morgonen, allt klart så kan inte så mycket gå fel =) (peppar, peppar)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag avundas er inte... tycker att alla småbarnsföräldrar borde få minst en veckas semester extra varje år för allt slit.....gamla tanter som mej kan jobba istället :-)

2013-10-06 @ 21:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0