Sol

Det är nu det är lite extra underbart att vara mammaledig, så skönt att kunna ta en promenad mitt på dagen i strålande sol.

Dagarna bara rinner iväg å inte hinner vi med allt som vi tänkt heller, man får inte så mycket tid på sig när Lennie kommer hem från jobbet 16:30 å Vera ska börja nattas runt 19-19:30 och helgerna har ju en tendens till att bara försvinna dom med.

Det verkar som att Vera är inne i en utvecklingsfas igen, normalt så brukar hon vakna första gången vid 4-5 tiden på natten och sedan sova till 7, nu är det vid 0:30-1 och efter det var och varanna timme. Inatt vaknade hon 0:10 och vi fick hon att somna om kl 2 i våran säng.
Tänkte att jag skulle tjura på och få hon att lugna ner sig utan att amma hela tiden och att hon skulle sova i sin egen säng eller åtminstånde det ena eller andra men det slutade med att hon fick amma tills hon somnade i våran säng.
Jag ska inte klaga för jag har ställ till det själv, det är enkelt och bekvämt mitt i natten att trösta genom att amma och nu funkar inget annat och hon vaknar hela tiden även fast hon inte borde vara hungrig.
På dagarna så har hon blivit ganska duktig på att äta ersättning, det går ner ca 150ml nu (ska äta 210 egentligen) och snart är hon ju 4 månader och då ska vi börja lite mer med smakportionerna.

Vi har även besämt oss för att avvakta med babysimmet, det gick inte så jätte bra förra vecka heller och tanken är ju att Vera ska uppskatta det, så nu ska vi vänta några veckor och provsimma efter påsk isället. Om det inte funkar så får vi vänta till i augusti när nästa nybörjar kurs startar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0