Valter 4 månader

Idag var vi till BVC på drop-in, som tydligen är på torsdagar, men våran snälla bvc-sköterska hade lite tid över så vi fick väga och mäta.
 
1 Månad 5210g 56cm
2 Månad 6100g 59cm
3 Månad 7165g 62cm
4 Månad 8290g 66cm
 
Tjockisen fortsätter på sin kurva, högst upp på pappret =)
 
Annars så har det inte hänt så mycket med utvecklingen.
  • Han har blivit bättre på att rulla från rygg till mage, nu går det på nån sekund och han gör det hela tiden även när han inte vill ligga på mage.
  • Han har dom senaste dagarna lärt sig att prutta med munnen, gärna medans man säcklar ordentligt...
  • Han sover i vagnen, om man lägger ner honom och går i precis rätt minut.
 
Nu har Lennie jobbat i två veckor och jag överlever här hemma med båda på dagarna, vi tar oss t.o.m utanför dörren ibland.
Tidigare har jag tagit Valter i bärselen och burit Vera ner för trappen men idag så skulle jag ju ha med mig babyskyddet, jag var lite nervös för hur det skulle gå men Vera var så duktig och stog på varje avsats och väntade medans jag bar ner Valter.
 
 
 



Kommentarer
Postat av: mormor

Lillsnyggingen i djup koncentration

2012-08-28 @ 13:01:50
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Ja eller hur! Så mkt mysigare liksom.. Och det låter så gulligt när Elliot säger det, hihi

2012-08-28 @ 19:59:28
URL: http://hannaz.se
Postat av: Evelina

Hej hopp!
Var gärna med i min tävling där du kan vinna ett egendesignat skal till din iPhone. eller varför inte till en vän?

Det enda som besöhvs är att skriva att du är med. Inga konstigheter ;)

2012-09-03 @ 13:24:40
URL: http://kungen.blogg.se
Postat av: sara

Så himla söt! =)

2012-09-03 @ 22:02:45
URL: http://sandsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0