Ny vecka

Den nya veckan startade vi med sovmorgon. 8:40 vaknade jag då var Vera redan vaken och hade förhoppningsvis inte varit vaken så länge, hon är lite dålig på att ropa när hon vaknar, men så länge hon inte säger nått så går det väl ingen nöd på hon.

Förkylningen som vi alla åkte på är äntligen på väg att ge med sig, jag och Vera snorar och snörvlar en hel del fortfarande men vi känner oss mycket piggare. Torsdagkväll var värst, då hade lilla fröken t.o.m feber (första gången) då var det synd om hon, innan allt var färdigt så fick hon sova i resesängen i vårat rum. Men sen så har det varit ganska bra.

I helgen så har vi haft ork att städa och fixa här hemma. Julgardiner i Februari kändes lite väl, så nu sitter vår/sommargardinerna på plats. Nästa helg kanske jag ska ge mig på våra stackars blommor som inte fått ny jord på 3 år tror jag det är.

Måndag innebär ju även ny graviditetsvecka, vi går in i vecka 30 nu vilket betyder att det är som mest 12 veckor kvar, om den är lika snäll som storasyster så är det bara 8 veckor kvar. Det är lite svårt att föreställa sig att vi snart har två barn.
Igår kväll tog vi en sväng till IKEA och trånade efter en ny säng, Vera sov mellan oss stort sett hela tiden fram till 6 månader och mest troligt är ju att denna oxå kommer att ligga mellan oss och trängas titt som tätt. Så nu är suget efter en bredare säng ganska så stort igen.


Goaste pyjamas tjejen

Kommentarer
Postat av: mormor

Goaste lillhönan i världen...

Det blir väl dessutom så att ni blir 4 i sängen när Vera klurat ut hur man tar sig ur sin säng.

Dom som fyller år framöver får väl önska sig pengar istället för annat :-)

2012-02-06 @ 15:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0