Lite blandat

Vera fick jordgubbsglass med chokladöverdrag på pinne.
Tror ni hon var nöjd?? Pappa fick INTE smaka.
 
Vi bakade pepparkakor i helgen. Roligt och gott enligt den lilla som snällt satt och pysslade i en timme.
Mamma lyckades bränna en plåt så det luktar fortfarade lite pepperkaka här hemma (med en ton av bränt).
 
Vera har fått en "stortjej" säng.
I två veckor nu så har Vera velat att vi ska sitta och läsa innan hon ska sova. Det blev så otypligt att sitta med armarna genom spjälerna, så det kändes som om det var dags att ta bort sidan på sängen. Det har gått över förväntan, inget spring och tjaffs på kvällarna.
 
Mer finfrämmande vid fågelbordet (ursäkta kass mobilbild)
Vera satt och kollade ut genom fönstret. Åså säger hon: Konstig mamma, äter.
Jag såg ingenting först och trodde hon menade nån fågel, men jag såg ingen sån heller. När jag frågade om det var en pippi som åt så svarade hon: Nää.
Sen fick jag syn på rådjuret.
Väldigt spännande men lite läskigt oxå. Vera vågar inte riktigt gå själv till vardagsrummer längre =)
 
Vi har även haft fulfrämmande.
Vi har hittat två mallarver på skötbordet. Inte vad jag önskade mig i inflyttningspresent.
Det var bara att rota fram rödcederträbollarna och oljan jag köpte när vi hade problem med pälsängrar på Sallyhill. Åså håller vi alla tummar och tår att det bara var en tillfällighet, två som var lite vilse bara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0