Julat till det

Det har varit full fart hela helgen.
Shopping och middag hos svärföräldrana i lördags, plus att jag satt sent på kvällen och gjorde klart den där j*vla tomten som jag skulle vara klar med för längesen.
 
Tomtef*n som ÄNTLIGEN är klar. Men jag är stolt som har gjort den själv.
 
Igår bakade vi pepparkakor, bytte gardiner, tog fram ljusstakarna och hängde upp stjärnor och satte ihop ett pepparkakshus (byggsats ifs) sen fanns det inte tid till så mycket mer.
 
Småfisarna bakade på ett bra tag innan dom gick över till att bara äta.
Får man verkligen ont i magen om man äter för mycket deg eller är det bara något man säger till barnen?
 
Efter middagen i dag pyntade vi pepparkakshuset, inte så lätt med två barn som mycket hellre stoppar nonstop i munnen än på ett hus, det blev lite hetsätning ett tag men klart vart det och, självklart vart det mycket tjusigt =)
 
Anledningen till den rosa kristyren var att jag trodde det var krångligt att göra själv så vi köpte färdig på tub och då fanns bara rosa. Men jag var ju tvungen att prova med egen och det var mycket enklare att spritsa den än den köpta. Nästa år blir det bara hemma gjord.
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Men tomtef*n blev fin, juh :-)
jag har aldrig fått ont i magen av pepparkaksdeg.

2013-12-02 @ 21:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0