Barnridning

Vera har tjatat om att få rida på en häst ett tag nu och idag var det äntligen dags för barnridning på Timrå Hästsportförening.
Det var nog ingen av oss som visste att vi skulle åka som trodde att hon skulle våga rida egentligen. Men hon vågade t.o.m gå fram till flickan och betala själv, och det fanns inte ett unns av tveksamhet när jag lyft upp henne på hästen.
Efter ett halvt varv så var det en väldigt nöjd tjej som sa: "Jag rider på en riktig häst"
Jag själv har inte suttit på en häst på 4år och hade svår ridabstinens, skulle vuxna också få rida hade jag nog betalat 25kr och tagit ett varv jag med.
 
Jag behöver väl kanske inte säga att mamman och pappan höll på att spricka av stolthet och lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0